bad dream?

Jag träffade din mamma.  En underbart rolig kvinna, som jag ändå förstod. Försöker sakta men säkert förmedla mitt budskap till henne. Kvällen närmar sig.
Vi är alla på en glamurös fest. Alla jag känner. Mycket möjligt att det är nyår. Vi gick dit i sällskap. Crewet var där, och atmosfären ville explodera av positiv energi. Somehow drar jag mig till baren för en tequila, som en kille tar ifrån mig och dricker upp. Därför väntar jag på en ny. I vimlet kan jag urskilja dig. Du pratar i mobilen. Vafan, jag blir nervös, säger till bartendern att skynda sig. Iaktar dig. Vem pratar du med? Hur kan du ens höra något av musiken? När jag äntligen kommer loss från baren och återvänder till vårt bord så är du inte ensam. En vacker tjej klädd i ljusviolett silke sitter i ditt knä. Jag kan inte titta på henne. Varken dig eller henne. Furious. Jag känner hur jag får hjärtklappning. Drar mig därifrån. Tillbaka till baren. Sitter ensam och  funderar, skakar. Varför? Utan att tänka stegar jag fram igen med ett champagne glas i handen. Meningen är att jag ska hälla det över dig, men allt kommer på henne istället. Du blir rasande. Alla blir upprörda. Jag rusar därifrån. Du springer efter. Drar mig tillbaka. Jag vill gråta, vill bara skrika, men det enda jag gör är att se dig i ögonen. Hopaps att du ska förstå. Men nej, du stirrar  bara stint tillbaka. De är inte desamma längre, de är kalla, hårda. Känner dina händer om mina axlar. De är grova och håller ett hårt grepp om mitt liv. Du ruskar om mig. "vad fan tänkte du på, är du inte klok, vad håller du på med."  Jag känner isande tårar påväg nerför mina kinder. Hon är påväg mot oss nu. Jag rycker mig loss, fortsätter springa. Du kommer efter men stannar upp efter ett par steg. Sätter din arm om henne. Ett bra tag efter inser jag att jag inte kan fortsätta springa. Jag återvänder till ert bord. Ber så mycket om ursäkt. Ser ner i golvet och går därifrån. Sätter mig i en soffa, tittar ner i mitt glas där tårarna samlats och somnar.

Kommentarer

Vem, vad, hur, när, var?

Jag är...
legend?

E-mail? (Lugnan, det är bara jag som ser den) )

Har du nån blogg?

Vad hade du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0