rör på kroppen fu*ker

Vad heter Sveriges finansminister egentligen? Två gånger har klassen failat på den frågan. Vem är han!? Och vi ska föreställa ekonomer... my assz...

Nåja. Fick en rolig flashback. Det slog mig att det är sant, sorgligt men sant. Vi pratade om sport idag på tyskan. Kroppsliga aktiviteter... "det är jätteviktigt att motionera bla bla bla" (spetsbröstläraren är idrottslärare också) Alla fick i tur och ordning berätta för hela klassen vilka sporter de håller på med etc. Vi är fyra av 20 något st som är soffliggare. Skamligt. Vart är världen påväg? Har alla fått motionsnoja?
 
"Jag tränar fotboll, jag tränar basket fem gånger i veckan, jag tränar volleyboll, tennis... etc.." Satt mest och småskrattade för mig själv. Min träning är ju också givande tänkte ju jag. Det är visst ansträngande att flåsa en kilometer varje morgon från busshelvetet till skolan. Och med min superba kondis så lyckas jag aldrig komma i tid. Skyller på min benhinneinflammation. Den var i fokus under lektionen.
 
En tjej, inga namn nämnda, fulefan, vill vara part of "the cool gang" i vår klass. Hon går och gymmar och tränar tillsammans med dem varje dag efter skolan. Och låtsas bli jätteledsen när hon äter EN godisbit.
pefugwnhoeåvÄOHÅt muw4tjogbtojpkgvnbdajbp'öjmg MÄNNISKA, var dig själv istället! Det var ju som när man gick i första och andra klass och tjejerna gick på toa tillsammans för att man tyckte att det var skämmigt att gå ensam. Wtf? Är detta en ny sorts grupptryck? Jag står för mig själv och min åsikt. Jag varken orkar eller vill träna. Beach 08...pff.  

Men vänta lite, I just acknowledged, jag och A motionerar faktiskt! Sorgligt men sant. Dans. Det är det vi gör. Helgerna och klubbarna är vårt field. Yes sir. Där har vi svaret, vi är också en del av det hela. Blivit medsvepta av tränings-hysterin. Enda skillnaden är att vi gör det i klackar och inte basket/fotbollsskor.

Kommentarer
Postat av: ena

haha, älska. x) Säger inte att an måste träna.. men fett roligt e de om man hittar nått man gillar. ^^ Bra waste of time and energy :D dessutom e det ni sysslar me fett bra om man inte dra till stippes efteråt.. gick ner 2kg efter en utekväll en gång.. O.o

2008-08-30 @ 22:16:37
URL: http://nejnej

Vem, vad, hur, när, var?

Jag är...
legend?

E-mail? (Lugnan, det är bara jag som ser den) )

Har du nån blogg?

Vad hade du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0