08-09

Året har gått mot sitt slut. Många vänner har kommit, och många har gått. Man är ännu ett år äldre och ett år klokare. Ett år fyllt me glada skratt, massor av tårar, glädjefyllda stunder och ledsama avsked. Nya erfarenheter och nya uppgifter har avklarats. Ett år som började nästan likadant som det slutar. 2008 är ett avslutat kapitel ikväll. Det kom, och det gick, liksom så många föregående år. Liksom så många år framöver kommer att avverkas. Vad var då speciellt med 08?
Jag kan erinra mig ett par saker. Jag blev myndig, var sjuk mer än jag var frisk, åkte på världens roligaste klassresa till Lettland, var kär, fick mitt hjärta krossat, mognat en hel del, gjort slut med ett par vänner som jag inte mådde bra av att ha och likväl fått nya vänner... vänner för livet. Startat mitt eget företag. Min ekonomiska kris har omsvept hela året med sin hemska kvävande känsla. Hade en härlig semester vid medelhavet.
Mycket har hänt. Mer än mycket. Ett fullspäckat år, som fått mig på fall rent psykiskt med också fysiskt. Dock fanns där ljuspunkter som jag är evigt tacksam till Gud för. Livsomändrande händelser på mer än ett plan.
Ännu ett år att arkivera i minnet. Ett nytt år öppnar sin dörr. Det är en ny dag imorgon.

Bye bye 08 and all the shit you brought your way.

Gott nytt år allihopa, hoppas 2009 bringar er glädje, hälsa och kärlek, många ljuva stunder och minnen för livet.
Love, Jäz



Kommentarer

Vem, vad, hur, när, var?

Jag är...
legend?

E-mail? (Lugnan, det är bara jag som ser den) )

Har du nån blogg?

Vad hade du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0