du destruktive

Vissa saker är det svårt att slita sig ifrån. Man vet att de är destruktiva, men man vidhåller vid det som om det vore livsviktigt. Man tror att det kommer att ge utdelning. Någon gång. Kanske. 
Jag vill, jag vill, jag vill. Jag ska inte.
Jag hatar det faktum att jag känner mig själv alltför väl ibland. Att jag vet att jag kommer att våndas i mitt eget skinn senare. För att jag vet. Jag bara vet. Därför måste jag avstå förbjuden frukt. Priset är för högt. Inte för att jag lever i ett paradis nu, menar inte bokstavligen, men Adam och Eva blev kickade ur paradiset för att ormen lurat Eva att äta det förbjudna äpplet.
Så ser jag det. Du är ormen, jag är Eva... och här står vi och diskuterar hurvida jag ska äta äpplet eller inte. Jag är hungrig. Men å andra sidan gillar jag inte röda äpplen.. jag äter dem bara gröna...



Kommentarer

Vem, vad, hur, när, var?

Jag är...
legend?

E-mail? (Lugnan, det är bara jag som ser den) )

Har du nån blogg?

Vad hade du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0