åldrande

Att åldras med värdighet är en trevlig tanke. Men de flesta av oss tänker inte på att vårda oss ordentligt nu när vi är unga. Kom nyss över en artikel från "Tidsskrift for Den norske legeforening". Vet inte ens hur om jag ska vara ärlig. Men äcklad blev jag, även om jag tål ganska mycket. Jag begär inte att ni läser artikeln, bara scrolla ner och kolla på bilderna.

Ingen kräver att man ska se efter sig själv, smörja in sig med solkräm, ta det lugnt med alkohol och tobak, inte överdriva med något alltför mycket... Men det är en tanke. Ta livet med ro. Det slutar inte efter 30. Det är då det mesta börjar. Och om man inte vill sluta som dessa människor som ni kommer att se på bilderna... ja, då föreslår jag att man tänker om en aning.
Eller så har man bara fett mycket otur.


Och om ni läste på aftonbladet, om tjejen som är 23 och injicerar Botox i pannan bara för att hon stör sig på sin "bekymmers rynka". Hon lär ju ha mer än sin bekymmersrynka att oroa sig för om hon fortsätter att injicera främmande preparat i kroppen..
Läs om det här
 



Kommentarer

Vem, vad, hur, när, var?

Jag är...
legend?

E-mail? (Lugnan, det är bara jag som ser den) )

Har du nån blogg?

Vad hade du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0