jippo

Sex and the City, the movie... spinn off? Nja.,. snarare rip off..
Blev så sjukt jävla besviken på den. Allt som allt, var filmen välgjord, estetisk och stundtals underhållande, men i det stora hela så måste jag säga att jag blev grymt besviken. Liksom så många andra tjejer och kvinnor därute så har jag följt serien från dess första avsnitt till det sista. Den hade sin specifika prägel, sin charm.. sitt eget språk.  När jag såg filmen däremot, saknades alla dessa egenskaper, just de egenskaper som gjorde serien till det den var. Kläderna var extravaganta, och tjejerna var uppklädda i vartenda scen genom de 2,5 timmarna, Trevligt om man gör reklam för modejättarna, men snälla, låt det utebli från våra kära vänninor. Dessvärre så är filmen en enda stor reklam i sig,
Tråkigt för dem (inkl mig) som verkligen fastnade för seriens kvicka dialoger och intressanta handling, istället för vilka  märken de har på sig.
Och mr. Big? .. Ja, han blev en aning överspelad tycker jag. Han var alltid iskall, nu.. Ja.. kolla själva när han sitter i bilen och sedan ändrar sig.. Nåt är fel där.. Mycket fel. Ett ännu större misstag var att Samantha var "någon annan" hon med. Sorgligt. Vad hände med konversationerna?
Förlåt flickor, även om jag älskar serien, så tycker jag att filmen är lite övergjord och falsk. Deprimerande nästan. Hoppades på att den skulle vara mer classy.
Men å andra sidan så var det underbart att återse dem igen. De känns levande, och redan idag när jag var ute och shoppade med F så tittade jag efter "Carrie" prylar. Och de säger att man inte blir påverkad.. pfahh
När hon kastar blommorna på John.. Fantastisk skådespelerska är hon Sarah Jessica. Man njuter i fulla drag.
Mycket känslor.
Carried away? En aning..

Betyg; tre av fem
♥ ♥ ♥ ο ο                                                                

        It's aaaaall about Carrie



Kommentarer
Postat av: eila

Den var skit bra! Det är bara du som är så negativ! Haha, puss.

2008-06-28 @ 12:30:24
URL: http://eilis.blogg.se/

Vem, vad, hur, när, var?

Jag är...
legend?

E-mail? (Lugnan, det är bara jag som ser den) )

Har du nån blogg?

Vad hade du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0