go back to the zoo

God morgon allihopa. Klockan är tio i fem, precis vaknat, redo för att lägga mig igen. 

Det här inlägget var menat att bli postat igår, men i och med mitt söta bredbandsbolag så funkade inte något som det skulle. Riktigt lågt.





Ja och såklart lite gammalt hederligt klagande. Är det bara jag som fått allt om bakfoten, eller är människor djur? Animaliska varelser som upprätthålls av samhällets moraler, regler och ideal? Jag har funderat på det ett bra tag, och fick såklart mitt svar igår. Man brukar säga att sydlänningar har ett hett temperament och älskar och hatar i samma grad av passion.  Men! Sydlänningar... okej, klart vi bor i Skåne, det är sydsverige ja.. men långt ifrån det varma klimatet, gestikulerande händerna och högljudda gator fulla med folk. Vad är vi då? Jo, djur.

Långt där inne inom alla finns de där animaliska instinkterna om aggressivitet, narcicism, förökning, rivalitet  etc. Hemskt roligt var det att igår kväll bevittna alla dessa egenskaper hos folk. Folk, som inte så tålmodigt stod i en kö i en timme, för att sedan komma in på ett ställe så fullpackat att man lökade ner sig så fort man gjorde entre på dansgolvet. Kan ju knappast påstå att man skulle gå miste om något om man trängde sig förbi alla andra hela tiden. Jag förstår inte dessa typer. Det finns en gräns på 18 år yes, de kollar leg och säger välkommen in. Excuse moí, det är enligt lagen rätt på alla sätt. Men jag önskar att man kunde införa något som kollar ens mentala ålder också.

Dessa s.k.18+  fjortisarna är nästan värre än de som fortfarande vandrar i träsket 14, stämplat Fjortis! Kanske är alkohol boven? Men då är detta bara ännu ett bevis på den nya generationens, eller ska jag säga andra generationens, fjortisar  verkligen behöver ett wake up call. Sånt gjorde man när man var just 14, stod i kön till Heartbreak och trodde man var hur cool som helst bara för att man fått i sig lite zaranoff. Igår, precis som för fyra-fem år sen stod folk och drack hemmagjord dricka i kön ur 7up flaskor, tryckte in sig i hörn och urinerade. Ja, u got that right, urinerade, både tjejer och killar. En ursäkt till en ilsken tjej några meter bakom oss, som oturligt nog råkat trampa i det var: "Men förlåt då, jag kunde inte hålla mig." (!?) Men lilla vän, lider du av inkontinens redan i så unga år?

Och som en flock upphetsade kor, som en bonde desperat försöker lugna och hålla i schack, så var det var ett mirakel att jag lyckades hålla mig kvar på benen, för jag var formad som ett S, pressad från alla håll och kanter, upp med huvudet för att kippa efter lite luft. Om nån förstår så gör jag... De som icke bryr sig om att respektera andras luftområde. Lite taskigt att mitt i en sådan här fantastisk miljö stå och röka för att sedan blåsa röken rakt på någon annan i syfte att reta upp dessa personer. That I don't get. Det var ett par hundra ciggaretter man fick ducka för, flytta på sig, vrida och vända på sig för att undgå att bli brännmärkt. Samma sak gällde kåta små flickor och pojkar som i varje hörn stod och saliverade all over eachother. Stackars bönder som fick hålla koll på denna galna flock, som glatt fortsatte att idisla sig igenom nattklubben fram på småtimmarna.

Skulle tagit var och en av dessa galna små upphetsade djur och transporterat dem direkt till zoo't de kom från. Jag kan slå vad om att deras skötare letar efter dem this very moment.
Detta var bara om början, skulle blivit en hel roman om jag fortsatt berätta om hela kvällen. Lika bra att stanna här.
Ett perfekt avslut och avrundning på det hela blir de stackars jackhängarnas kommentarer; "O nej, fatta att vi måste jobba såhär imorgon också... j*vla 18 åringar..(mutter och  nåt mummel jag inte kunde urskilja i den höga decibelnivån)"

Why the hell did I even attend such an event? Ncncnc

Kommentarer

Vem, vad, hur, när, var?

Jag är...
legend?

E-mail? (Lugnan, det är bara jag som ser den) )

Har du nån blogg?

Vad hade du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0