flockens makt

And then there was silence...

Så varje gång jag faller, faller ni också.. i mina ögon
Det gör ont i själen
att alltid behöva skina och vara på topp, för att ni, (vem är ni egentligen) ska hang around
För att inte gå överstyr och konstruera en alltför klar bild så håller jag här
Lika bra det.
Det drar i smilbanden att tänka på det. Ironiskt nog är vi inte gänget i Gossip Girl fast ni så gärna vill det.
Oh får ett utbrott snart. Vi är vanliga medelsvenssons som lever i en grå vardag. Inse det. Ni kommer stanna kvar här. Till skillnad från mig. Jag kan inte stanna kvar här, för jag integrerade aldrig er lilla låtsasvärld. Tack Gud för det säger jag bara. Det är dryga halvåret kvar, sen kan vi skiljas för att glömma och gå vidare.
Och vad jag ska, ooo vad jag ska vidare.. långt härifrån. I bet none of you will be the least independent to be able to make such a big step into what you call the future. I bet, I bet..
Nåväl, har bevisat det för mig själv ett flertal gånger förut. När det väl gäller så kan jag resa mig ur de djupaste gravar, borsta bort smutset och gå vidare.. med ett leende på läpparna dessutom.
Jag är en fri fågel, en vandrande själ, och när jag stadgar mig, om det någonsin sker, så ska det vara på mina egna villkor, och inte flockens.

I rest my case...



Kommentarer

Vem, vad, hur, när, var?

Jag är...
legend?

E-mail? (Lugnan, det är bara jag som ser den) )

Har du nån blogg?

Vad hade du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0