min jätte

Wow.. vad sorgligt. Såg precis att den absolut sorgligaste filmen jag sett egentligen är en komedi.
Hur kan en komedi vara så pass sorglig att man gråter i 2 timmar i sträck första gången man ser den? Helt sanslöst.

Såhär kan man lästa på www.tv.nu:
Min jätte 02.15 - 03.50

Amerikansk komedi från 1998. Sam Kamin är en misslyckad filmagent som på resa i Rumänien får sparken av sin enda klient. Efter en olycka räddas Sam av en storvuxen man. Sam ser genast sin chans att göra en stjärna av jätten och tar med honom till USA. I rollerna: Billy Crystal, Kathleen Quinlan, Georghe Muresan. Regi: Michael Lehmann.

Så än en gång går den film jag definierat som den allra sorgligaste genom tiderna, på tv. Ser man på..
Om jag orkar hålla mig uppe ska jag kolla på den. Härligt mysig, och super sad, som den är...



Kommentarer

Vem, vad, hur, när, var?

Jag är...
legend?

E-mail? (Lugnan, det är bara jag som ser den) )

Har du nån blogg?

Vad hade du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0