Studenten..snart

På lunchen idag satt vi och snackade om framtiden. Bland annat om studenten... Det börjar dra ihop sig nu. Det är knappt fyra veckor kvar till jullovet, och sen är vi inne på sista terminen. Slutspurten in i vuxenlivet. Typ. Tiden har gått jättesnabbt, och alla höll med om att tvåan var seg som bara den, men att det känns som om att vi bara precis börjat trean för någon vecka sedan. Känns inte alls som att en hel termin snart gått. Vad har vi gjort egentligen? Ingenting. Allt har gått som på räls. Alla ska vi göra olika saker, och alla har vi olika planer för vad vi ska kasta oss in i. Vissa ska ta det lugnt och resa, andra ska jobba och de flesta ska plugga vidare direkt. Kommer jag in på det jag vill? Vad vill jag? Hur kommer allt bli? Många frågor snurrar i våra huvuden. Men en sak är säker, vi kommer alla att sakna varandra något otroligt. Vi kommer inte längre ses varje dag och umgås, möta samma problem och prov. Dessa människor man tillbringar den största delen av dygnet med... Kan inte ens tänka mig.. där kommer man stå den 3:e juni i helvita kläder, solen kommer att skina (förhoppningsvis), vi har precis kommit hem från Prag allihopa och så ska vi säga adjö. Adjö till det trygga skollivet, adjö till varandra, adjö till barndomen. Shit.. jag lär nog gråta floder.. bäst att införskaffa sig en kvalitativ vattenfast maskara!
Vi har redan beställt flaket vi ska åka på. Vi, SPFG3.
Ohh.. snart. Är man glad eller ängslig?
Floder kommer att rinna i vilket fall som helst. Skratt kommer flöda på flodernas vågor. Ooo denna dag..
Hur känner ni inför studenten?




Kommentarer
Postat av: eilis

exakt likadant.. :)

2008-11-21 @ 16:03:25
URL: http://eilis.blogg.se/

Vem, vad, hur, när, var?

Jag är...
legend?

E-mail? (Lugnan, det är bara jag som ser den) )

Har du nån blogg?

Vad hade du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0