ich bin ein Berliner!

Nu är man tillbaka i Sverige igen. Vi kom hem fredag natt, så jag har haft två dagar på mig att recover.  Inte hjälpt så mycket. Jag har försökt att sova ut så mycket som jag har kunnat, men jag verkar fortfarande inte vara utvilad. Benhinnorna känns av satan, det är pga allt spatzerande runt om i Berlin. Älskade det! Men glöm för guds skull inte ordentliga skor med tjock sula, jag gick runt i tygskor - no good idea. Hälar och vader är helt handikapp nu.

Berlin är min drömstad. Helt sjukt underbar. Där finns allt! Allt! Trevliga människor, övermånga parker och grönområden, pubar och barer, klubbar, fint väder, bra universitet, god mat, bra shopping, snygga killar... alltså, jag kan fortsätta i evigheter. Jag är kär i en stad.
Själva resan var superkul. Vi spenderade inte en enda onödig minut på hostlet, utan var ute och upptäckte alla områden, affärer, pubar, cafeér, sevärdheter, museum, byggnader...  det blev 5 riktigt superintensiva dagar. Dem tackar man för!
Helt fucking amazing!

            

            

     

Ovan från vänster:
Museum vid Französicher Dom, Klotter inne i Tacheles, Efter middagen, Riksdagsbyggnaden i choklad
Spree med Haubtbanhof i bakgrunden, Riksdagsbyggnaden, F.d muren, Utsikt från Siegesäule mot Alexplats



Kommentarer

Vem, vad, hur, när, var?

Jag är...
legend?

E-mail? (Lugnan, det är bara jag som ser den) )

Har du nån blogg?

Vad hade du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0