aWEARness ECO aWEARness ECO aWEARness ECO aWEARness ECO aWEARness ECO

Nu är jag ARG! Har ni läst Sydsvenskan idag? Jag har, och jag blev väckt av nära och kära när de ringde och berättade... Fyfan! Ett par studenrande på Malmö Högskola har tagit aWEARness ECOs koncept helt. Och av den enkla anledningen att de är högskolestuderande så blir de tagna mer på allvar än vi. Men det ska det bli ändring på!
Se här; De har en tygpåse i enkeltyg, som inte är ekologisk, med korta handtag och eget tryck som inte kommer att hålla särskilt länge. Inte så bra tycker vi. Den kan inte vara särskilt kvalitativ om den kostar 15 kronor. Förvisso så är det billigt och folk vill inte lägga ut en massa pengar på dyra väskor, men om man istället tänker om. Hur länge kommer deras "PS!" påse att hålla egentligen? Kanske är det inte värt de 300 plastpåsar medelsvensken använder per år?! BOJKOTTA!!!!!  --> http://sydsvenskan.se/malmo/article408131/Plastpasprotest-gav-eko.html <-- Förrädare!!!!!

 Vi har däremot tvåsidigt slitstarkt ekologiskt tyg, med längre handtag så man kan ha den på axeln också. Det blir som två väskor i en där man kan variera sig. Priset är 149 kr, men därför behöver man aldrig oroa sig för att den ska spricka eller något liknande. Den är unik på det sättet. Nu är jag arg för att Malmö Citysamverkan vill ha samarbete med dem gällande stadens 400 ekologiska och rättvisemärkta företag... NEJ! Jag ber er att bojkotta dessa förädare, och stödja oss som gör detta i ett bra syfte för miljön istället. Vi lägger ner åtskilliga timmar för att tillverka och kvalitetskolla våra aWEARness ECO påsar, medan de säkeert syr sina genom enkelt barnarbete i ett u-land. Gå in på vår hemsida och stöd vår kamp för miljön och "små-folket" som försöker slå sig fram i en orättvis företagsvärld där de starka och stora med massor av pengar syns mest.
www.weareco.se Stöd oss och vårt hårda arbete för miljön, vi är en av er! 

www.weareco.se www.weareco.se www.weareco.se www.weareco.se www.weareco.se www.weareco.se www.weareco.se www.weareco.se

Eller beställ genom att skicka ett mail till oss;  [email protected]

 


Kommentarer

Vem, vad, hur, när, var?

Jag är...
legend?

E-mail? (Lugnan, det är bara jag som ser den) )

Har du nån blogg?

Vad hade du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0